Ahad, 15 Ogos 2010

Pekerja Asing di malaysia.

Pekerja asing buat kecoh

SEBAHAGIAN daripada pekerja kilang yang berkumpul di balkoni asrama kerana tidak puas hati dengan kematian pekerja Nepal di Kawasan Perindustrian Tebrau, Johor Bahru semalam.

JOHOR BAHRU - Menyangkakan seorang rakan mereka mati akibat lambat dihantar ke hospital oleh majikan, lebih 5,000 pekerja warga asing sebuah kilang elektronik di Kawasan Perindustrian Tebrau di sini semalam mencetuskan kekecohan dengan berkumpul dan membuat bising di asrama lelaki kilang tersebut.

Malah ada di kalangan pekerja asing itu bertindak agresif dengan membaling kerusi dan sampah sarap ke kawasan asrama sebagai tanda protes berhubung kematian seorang rakan mereka membabitkan seorang lelaki Nepal berusia 20 tahun.

Kebanyakan 5,000 pekerja yang mendiami tiga blok asrama yang setiap blok setinggi empat tingkat itu berada di balkoni asrama dengan menunjukkan sikap tidak puas hati.

Bagaimanapun, keadaan tidak tenteram yang berlangsung selama tujuh jam bermula pukul 7 pagi itu berakhir menjelang pukul 2 petang dengan rundingan dilakukan oleh polis dan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails